Kuzey Marmara Otoyolu Projesi

• Kuzey Marmara Bölgesinde Doğu-Batı istikametindeki ana ulaşım arterleri civarında gelişerek büyüyen, kentleşme ve sanayileşmenin oluşturduğu bölgesel trafik ile bölgeden geçen şehirlerarası ve uluslararası trafik birbirinden ayrıştırılarak ulaşımdaki hizmet kalitesi artırılmış olacaktır.
• Marmara Bölgesinin gelişmekte olan sanayileşmesine ilave katkı sağlayacak olan otoyol, İstanbul 3. Havaalanı bağlantıları, Osmangazi Köprüsü Körfez bağlantısı ve Karasu kavşakları ile bu bölgede yeni yatırımların önünü açacaktır.
• Kuzey Marmara Otoyolu projesi Edirne-Kınalı-İstanbul-Ankara Otoyolu, İstanbul-İzmir Otoyolu ile birleşerek Marmara Bölgesini, Ege ve İç Anadolu Bölgesi’ne otoyol ağıyla bağlamış olacaktır. Halen İstanbul’dan 2,5-3 saat olan Bursa ulaşımı 1 saate, İstanbul’dan 8-10 saat olan İzmir ulaşımı 3,5-4 saate ve Eskişehir ulaşımı 2-2,5 saate inecektir.
• Tekirdağ Sakarya arasında mevcut Yavuz Sultan Selim köprüsü ve 3. Köprü bağlantı yolları ile birleşen otoyol güzergahımız, mevcut ulaşım ağları ve özellikle İstanbul boğazı geçişlerinde kapasitenin üzerinde olan trafik yükünü azaltacaktır.
• Artan yakıt tüketimi, araç bakımı ve onarım giderleri gibi ekonomik kayıplar, trafik yoğunluğunun neden olduğu gürültü ve çevre kirliliği en aza inecek.

 

Vista olarak neresindeyiz ?

Sınırları zorlayan ortalama 4 yıla yayılan bu projedeki toplam Agrega

taşıma kapasitesi 30 Milyon Ton  yani 30 milyar kilogram

Kamyon başı 27.000 kg yani 27 Ton olarak kabul ettiğimizde

toplam taşınan malzeme 1 milyon 120 bin kamyona karşılık geliyor.

dünyanın çevresini 40.000 KM olarak kabul edersek Vista’nın kamyonlarının her biri 11 metre ise

alın size şaşırtan bir sonuç daha Kuzey Marmara Otoyolu için malzeme kamyonlarını ardarda sıralasak

dünyanın dörte birini çevrelemiş oluyor.